Jump to content

Vontatunk (mi/még)

-Vasa-
2012-09-10 22:00:00

Szeptember 8-9-én miközben pajtásaink a Balatonon "GYÖRÖKösködtek"...

...a csapat másik fele végrehajtotta a "rég várt", szokásos kotróvontatási feladatot Ercsi-Paks viszonylatban. Nyár vége van, de ez már úgy "csúszott" (mintha már tél lenne), hogy két hete folyamatosan indultunk lefelé.

Pajtásaink és közeli családtagjaik nagy belső nyugalommal reagáltak az indulások tervezett időponjai előtt többször módosított és lemondott érkező összetartást hirdető vagy éppen törlő telefonjaimra. Szó mi szó: kaját kétszer vásároltam be...és egy részét otthon fogyasztottam el, családi körben. Ezért a pénteki üzemanyag-ár befizetést már nagyon várta mindenki. Sajnos ekkor már látszott, hogy a kemény mag osztódni fog, ki Fonyód, ki Újpest irányába tartott szombat reggel. Vitorlásunkat a MÁV viccelgeti rendszeresen 1,5-2 órás késésekkel, ha Gézám is mozog a vonalon... Emiatt a reggel 7-es indulásból lett fél 10, de ELINDULTUNK. Tankolás és irány Ercsi (1611 fkm). Ott egy röpke órás vízirendészeti ellenőrzés sem talált - számszerűsíthető mértékben - hibát engedélyeinkben, személyzetünkben, így elindulhattunk a csurmával délután háromnegyed háromkor. A kései időpont és a nagy völgymeneti sebesség nem szédített bennünket, belenyugodtunk, hogy ez a nap is csak 19.30-ig tart, no meg Apostagig (1568fkm). Ezt a helyet már ismerjük jól, még a Tatabányával szöszmötöltünk itt vagy két hetet egy posta kábel és takarásának megszüntetésével. Este a szokásosnak mondható karbantartási munkák után a "schiffjung" avanzsált őrré, mi pedig megnéztük érzékszervi összehasonlító vizsgálatok után, hogy melyik bor iható tisztán ill. miből gyártsunk fröccsöt. Gabi megörvendeztetett minket gulyással és lángossal, melyek jó felitató anyagnak bizonyultak. Sikeresen lebeszéltük cpt.B.baszovot az esti beszállásról, és frissen töltött akkutelepeink mellett nyugovóra tértünk (ó mily jó a csend).

De csak hatig, mert ha időben akartunk végezni, a kiesett időt pótolni kellett. Abszolváltuk Földvárt (1560.5fkm) verőhiba nélkül, és 11 körül horgonyoztunk a Biskói pirosnál (1527 fkm). Kapunyitás, költözködést kezdd meg! Kettőre végeztünk, - épp időben - mert akkor már egy órája várt Ildi a Tesconál... Hajó kikötése, parti áram-átalakító gyártása, átadás-átvétel. Búcsú a "Jégtörő I"-től egy időre. Mire a kocsiig jutottunk, lett vagy fél négy is ,és többször, több helyen is kiszállított csapatomtól (sorry Gabi) búcsút véve Tayfunnal kettesben elindultam az addig kormányképességet biztosító "Újpest"-tel szeparát hegynek. Kellemes társaságban repül az idő, pik-pakk Hartán (1545fkm) voltunk, ahol az öbölben felmértünk egy bukott kotrót. Mivel Dunavecsén ránkesteledett, elhatároztok, hogy ott alszunk... Hiba volt! Lusták voltunk horgonyozni, így a híd alatt levő, az építésből ottmaradt cölöphöz álltunk, és gyorsan elaludtunk volna, ha - véleményem szerint - a diletáció hibája miatt nem lehetett volna megszámolni minden kamiont, ill. valószínűleg tervezési hiba okozhatta azt is hogy a híd kandeláberei épp az arcomba világítottak. 

Másnap még időben leváltott Maha és a csipet csapat Újvárosban, hogy ha  kis késéssel is, de munkahelyemre is beérjek...

Szép volt, jó volt , köszönöm ennyi: vissza decemberben, remélem kicsit jobban eleresztett személyzettel és a telelésre elegendő gázolajjal :-))

Mai vízállások:

Duna Vízállás [cm]
Budapest 229
Dunaföldvár -27
Mohács 266
Tisza Vízállás [cm]
Tokaj 487
Tiszalök-alsó 75
Szeged 231
Balaton Vízállás [cm]
Balaton átlag 120
Top of Page