Jump to content

Balatoni szezonbúcsúztató, Badacsony, Fonyód

2007-11-01 16:27:00

Ebben az évben az a menetrendi különlegesség volt a Balatonon, hogy Fonyód és Badacsony között a 4 napos ünnep első napján még közlekedett hajó.

Az utolsó járat sötétben érkezett meg Fonyódra.
Az utazás Budapest és Fonyód között vonattal történt. Az út során több tag csatlakozott a csoporthoz, így mire Fonyódon beszálltunk a hajóra, már egész kis csapat verődött össze. Hűvős szeles idő volt, nagy hullámokkal, de a nap sütött. Viharjelzés már nem műkődött, bár vitorlásokat is lehetett még látni.
Megérkezve Badacsonyba egy rövid borkostoló után megmásztuk a hegyet, és megnéztük a kilátókat fent, ahonnan ragyogó csoportképes panorámaképek készültek. Érdekes volt, hogy a tó széle fehéres volt, mintha fagyás kezdődne, de a hőmérséklet még messze pozitív volt. A hegymászást követően lefelé sajnos egyetlen étterem sem volt nyitva, ezért a vasútállomás mögötti gyors éttermeket kerestük fel. Itt még bőven találtunk nyitva lévő objektumot, és helyet is. Ettünk, ittunk, majd a hátralévő rövid időt egy Római úton lévő házi pincészetben töltöttük. Lesétálva a kikötőbe, éppen megérkezett az utolsó hajó Fonyódról, és újabb tagok csatlakoztak csoportunkhoz.
Beszálltunk a hajóra, és elindultunk. Hagyományos virág, kürtszó és körbefordulással búcsúztatta a hajó a kikötőt ,a kikötő személyzetét és a szezont. Fonyódra már sötétben értünk. Más hajó nem volt bent. A hajó a tengerparti típusú Keszthely motoros volt. Visszafele néhányan vonattal utaztunk Pestre, de többen másfelé hagyták el kirándulásunk kiinduló és érkezési pontját.