Jump to content

Indul a Dömös

turizmusonline.hu
2014-07-16 23:54:00

A Margitszigeten is kiköt a felújított hajó

 

Nem csak Dömös nevű, felújított kirándulóhajóját avatta fel a 2013 őszén többségi állami tulajdonba került Mahart PassNave, de a cég stratégiai együttműködésről szóló megállapodást is kötött a Volánbusszal szerda délelőtt.

A Budapest hajón tartott sajtóeseményen Hegmanné Nemes Sára vagyonpolitikáért felelős államtitkár asszony köszöntő beszédében elmondta: „Nagy örömömre szolgál, hogy a felújított dömösi kikötő márciusi átadása után – amelyben komoly szerepe volt Völner Pál közlekedésért felelős államtitkár úrnak – most a Dömös hajó elkészültének örülhetünk, és egy együttműködési megállapodást fogunk aláírni.” A megállapodást Spányik Gábor, a Mahart PassNave Kft. ügyvezető igazgatója, dr. Dévényi Gergely, a Volánbusz Zrt. vezérigazgatója és Hegmanné Nemes Sára vagyonpolitikáért felelős államtitkár a nyilvános sajtótájékoztató keretében írta alá.

dom1

Spányik Gábor, Hegmanné Nemes Sára és dr. Dévényi Gergely aláírják a stratégiai megállapodásról szóló szerződést

 

dom2

Hajóavatás: dr. Dévényi Gergely, a Volánbusz Zrt. vezérigazgatója, Spányik Gábor, a Mahart PassNave Kft. ügyvezető igazgatója és Hegmanné Nemes Sára vagyonpolitikáért felelős államtitkár

 

dom3

A felújított Dömös hajó

 

Hozzátette, hogy a megújult kirándulóhajó az átalakítások után előadások és konferenciák helyszínéül is szolgálhat. Elmondása szerint ezek a változások remekül mutatják azt, hogy milyen irányba tart a Mahart PassNave, amelynek tavaly ősz óta a magyar állam a többségi tulajdonosa, és ezzel elérték, hogy egységessé váljon a belföldi és a külföldi hajózási turisztikai tevékenység, valamint hatékonyabbá és kiszámíthatóbbá váljon a hajózási és kikötői fejlesztés, amelyek mind nemzetgazdasági, mind munkahely-teremtési szempontból fontosak.

A vállalat és a kormány tervei között szerepel a hajóflotta és további kikötők felújítása, a hajóállomások elérhetőségének javítása, a szolgáltatások színvonalának emelése, illetve a vízi közlekedési útvonalak és lehetőségek összekapcsolása a közúttal és a vasúttal. Mint elmondta, a nemzeti vagyon gyarapítása továbbra is a kormány célja, és az állami tulajdonban lévő, visszavásárolt emblematikus cégek – mint a Mahart PassNave, a Rába vagy az Antenna Hungária –, valamint a folyamatosan állami tulajdonban lévő vállalatok – mint a MÁV vagy a Volán – esetében is lényeges szempont, hogy ezek a társaságok erősítik a nemzettudatot, és biztonságot adnak a lakosság számára a folyamatos szolgáltatások színvonalát illetően.

dom4

A Dömös megújult hajóbelsője

 

dom6

A Dömös megújult hajóbelsője

 

dom5

A Dömös megújult hajóbelsője

 

dom7

Az audioguide 12 nyelven elérhető: magyar, héber, japán, kínai, horvát, lengyel, szlovák, olasz, spanyol, francia, német, angol nyelv is választható

 

Minden évben nyereséges a Mahart

A Mahart PassNave hajóinak javát már felújította, átalakította szolgáltatásait, működését, szervezetét pedig a szabályozottság és a költséghatékonyság jellemzi. Bár még egy év sem telt el azóta, hogy a Mahart PassNave állami többségi tulajdonba került, a változás jótékony hatásai ma is érzékelhetők. A menedzsment segítségével – amely nem változott – az állami tulajdonos által nyújtott szakmai tanácsoknak és a folyamatos támogatásnak köszönhetően nagy szerepe volt abban a Mahart PassNavének, hogy a vállalat adózott eredménye 2013-ban is százmillió forinttal növekedett, és elérte a 420 millió forintot. 2014-ben pedig további nyereséges gazdálkodás várható, 450-460 millió forintra várja vezetőség a profitot. Hegmanné Nemes Sára hozzátette: a közösségi közlekedés terén ritka, hogy egy vállalat nyereségesen tud gazdálkodni, hiszen például a MÁV és a Volán helyzetükből adódóan állami támogatással képesek csak működni.

Az államtitkár asszony elmondta, hogy az állami szerepvállalás az eredményesség megtartása és növelése mellett így teret tud biztosítani a társadalmi igények kielégítésére, és lehetőséget nyújtott az NFM segítségével arra, hogy más állami cégek és a Mahart PassNave között együttműködés és jó kapcsolat alakuljon ki. A Mahart PassNave beszállításaiban együttműködik a Tokaj Kereskedőházzal – amely szintén állami tulajdonú –, műszaki fejlesztések terén a Magyar Villamos Művekkel kooperál, a Volánbusz Zrt.-vel kötött stratégiai megállapodás pedig lehetővé teszi a közlekedés komplexebb használatát.

dom8

A felújított Dömös hajó

 

Kombinált menetjegyek lesznek

Dr. Dévényi Gergely, a Volánbusz Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy ez a megállapodás nem csak a két fél érdekeit, hanem az utazóközönség igényeit is szolgálni fogja egy kényelmes, alternatív utazási lehetőséggel. A belföldi viszonylatban érvényes kombinált autóbusz és hajó menetjegyek bevezetésével és értékesítésével a két társaság törekvése elsősorban az, hogy az állami célokkal összhangban fejlesszék a Dunakanyar és a Pilis turizmusát. Dévényi Gergely hozzátette, hogy a Volánbusz is igyekszik minél jobban megújulni, erre irányul a menetjegy mobilvásárlási lehetősége, illetve az olyan új, nemzetközi célállomások, mint például a görög vagy a bolgár tengerpart, amit nemrég vezettek be, de a Fellegvárba közlekedő menetrendszerinti buszjárat visszaállítása is.

A legnagyobb dunai hajópark a Maharté

Spányik Gábor, a Mahart PassNave Kft. ügyvezető igazgatója beszédében kifejtette, hogy fontos lépés a hajózási társaság életében az, hogy a magyar állam megvásárolta a többségi tulajdonát, hiszen olyan fejlesztések indultak el az elmúlt időszakban, amik a magántulajdonosnál nem tudtak megvalósulni.

dom9

Spányik Gábor, Hegmanné Nemes Sára és dr. Dévényi Gergely

 

Beszédében szó esett arról is, hogy a Mahart PassNave 110 éves múlttal rendelkezik, és a legnagyobb hajóparkkal rendelkező hajótársaság a Dunán – beleértve a Németországtól egészen a Duna-deltáig húzódó területet: több mint 30 hajóval, 70 kikötővel és több mint 100 úszótesttel rendelkeznek. Ennek működtetése nagy terheket ró a cégre, de mindig megpróbálják folyamatosan növekvő nyereséggel működtetni a vállalatot.

Spányik Gábor elmondta, hogy sok fejlesztés áll még előttük a jövőben, hiszen a Dömös hajó felavatásán túl vannak olyan eszközeik és ingatlanjaik, amelyek meg kell, hogy újuljanak annak érdekében, hogy a mostani és a jövőbeni elvárásoknak is megfeleljenek. Az állam és az NFM támogatásának köszönhetően el tudták indítani járataikat a Kis-Duna-ágban, az igényeknek megfelelően alakítják a menetrendet, és ennek egy fontos része a Volánbusszal történő megállapodás is. A hajómenetrendek egyelőre nem eléggé rugalmasak, ezt próbálják az együttműködéssel javítani.

A Dömös hajó “Margitsziget járat” menetrendje (a hajó hétvégi kiemelt időszakokban a Szabadtéri Színház programjához igazodva a színház utasait is szállítja a Margitszigetre)

Az eredeti cikk itt érhető el!

Mai vízállások:

Duna Vízállás [cm]
Budapest 229
Dunaföldvár -27
Mohács 266
Tisza Vízállás [cm]
Tokaj 487
Tiszalök-alsó 75
Szeged 231
Balaton Vízállás [cm]
Balaton átlag 120
Top of Page