Jump to content

Szárnyashajóval is elmehetünk Mohácsról a fővárosba,

mohacsiujsag.hu
2014-10-19 21:37:00

...most az egyszer biztosan.

moh1

A Mohácsi Újság beszámolója: Október utolsó napján, reggel nyolc órakor szárnyashajót indít a Mahart a mohácsi kikötőből, ami több város érintése után egy órakor érkezik meg Budapestre. Azt még nem tudni, lesz-e a régi-új kezdeményezésnek folytatása. 

Aki ült már szárnyashajón, biztosan nem felejti el az elsőt: bár műszaki szempontból ma már nem számít különlegesnek a jármű, a rajta való utazás máig az, össze sem hasonlítható a „hagyományos" hajókkal. Gyors, elegáns és kényelmes.

moh2

Október utolsó napján bárki kipróbálhatja, a mohácsi kikötőből ugyanis reggel nyolc órakor a fővárosba tartó járatot indít a Mahart. A hajó Baján, Kalocsán, Solton és Százhalombattán is megáll, öt óra alatt éri el végállomását, a budapesti Vigadó teret.

Mohács és Budapest között a menetjegy ötezer forintba kerül, azaz nem tartozik a luxuskategóriába a kirándulás. A tizenkét év alatti gyermekek fele ennyiért utazhatnak.

Apró szépséghiba, hogy a szárnyashajó aznap nem tér vissza Mohácsra, vagyis visszafelé más közlekedési eszközt kell választaniuk az utasoknak.

Azt pedig, hogy mindez egyszeri, vagy megismételhető alkalom lesz-e, még nem tudni.

Tavaly, amikor az állam megvásárolta a Mahart személyhajózással foglalkozó kft.-jének 51 százalékát, utóbbira utaló nyilatkozatot tett a szaktárca akkori vezetője.

- Budapestre mintegy kétszázezer turista érkezik üdülőhajóval. Meg kívánjuk teremteni annak lehetőségét, hogy a turistautak ne csak a fővárosba koncentrálódjanak, hanem bekapcsolják a vidéki turisztikai célpontokat is - mondta Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter. Hozzátette, az ügylet legfőbb célja a dunai személyhajózás, a kikötők fejlesztése.

A társaság flottája jelenleg 22 hajóból áll. A Mahart ma is üzemelő egyik szárnyashajója, a Sirály I.* volt a menetrend szerinti dunai szárnyashajó-járatok úttörője. Éppen Budapest és Mohács, valamint a főváros és Esztergom között közlekedett 1962 októberében és novemberében. Az érdeklődés igen nagy volt, a kísérleti járatokon hatezren utaztak a két hónap alatt, ennek dacára megszüntették azokat.

Az elmúlt évtizedben ismét indított a Mahart Mohácsra chartereket, a legtöbb alkalommal „táblás házzal". Akkor egy jegy - ami a mohácsi programok, és a teljes ellátás árát is tartalmazta - 17 ezer forintba került.

*- a Sirály I. szárnyashajót 1983-ban kivonták a forgalomból (a szerk. megjegyzése)

moh3

Mai vízállások:

Duna Vízállás [cm]
Budapest 229
Dunaföldvár -27
Mohács 266
Tisza Vízállás [cm]
Tokaj 487
Tiszalök-alsó 75
Szeged 231
Balaton Vízállás [cm]
Balaton átlag 120
Top of Page