A Bodrog monitor - 100 évvel később
A Bodrog monitor állapotának felmérése.
2014. december 10-én járt Belgrádban a budapesti Hadtörténeti Múzeum, a Miniszterelnökség és a régi hajók restaurálására létrehozott Zoltán alapítvány képviselőiből álló szakértői csapat, hogy felmérje a Bodrog állapotát, hogy vajon helyre lehetne-e még állítani? Ennek a hajóosztálynak egy másik képviselője, a Lajta restaurált állapotában Budapesten a Parlament elé van kikötve és turisták számára látogatható.
Belgrádban tárgyalások voltak az illetékes szerb minisztérium képviselőivel, majd a délután folyamán következett a műszeres felmérés Ada Hujánál, ahol a hajó már évek óta kikötve áll. E felmérések alapján a magyar fél tesz majd rövidesen javaslatot arra, hogy a Bodrogot magyar-szerb együttműködés keretében hogyan állítsák helyre. A hajó végső állapotában feltehetőleg Belgrádnál lesz kikötve és látogatható lesz bárki által.
Magáról a Bodrogról és viszontagságos sorsáról számos érdekes anyag olvasható a világhálón. Szerb lapforrások szerint ez a hajó volt az, amelynek Belgrádra leadott ágyútüze 1914. július 28-án megkezdte az I. Világháborút.
(Fotók: Váradi Emil, Belgrádi Nagykövetség)
Belépés
Mai vízállások:
Duna | Vízállás [cm] |
---|---|
Budapest | 229 |
Dunaföldvár | -27 |
Mohács | 266 |
Tisza | Vízállás [cm] |
---|---|
Tokaj | 487 |
Tiszalök-alsó | 75 |
Szeged | 231 |
Balaton | Vízállás [cm] |
---|---|
Balaton átlag | 120 |