Hajóút helyett bicikliutat!
Ellenáll Brüsszel a magyar kezdeményezésnek.
Bár a kormány kezdeményezte az EU-nál a Duna-projekthez rendelkezésre álló 20,7 milliárd forintos uniós forrás felhasználási céljának módosítását kerékpárút-építésre; azonban az EU várhatóan ragaszkodni fog a pénz eredeti felhasználási céljához.
A jövő héten Johannes Hahn, az EU regionális politikáért felelős biztosa a Duna hajózhatóságának fejlesztésével kapcsolatos magyar aggályokról tárgyal Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkárral - írta a Világgazdaság.
A lap hétfői számában kifejtik: a tavalyi magyar EU-elnökség egyik prioritásának tartott Duna-stratégiának központi eleme a hajózhatóság javítása, hogy 2020-ra 20 százalékkal növekedjen a dunai árufuvarozás mértéke.
Magyarország ezt környezetbarát módon kívánja elérni, úgy, hogy a "hajókat igazítsák a Dunához, ne a Dunát a hajókhoz". Ennek jele a lap szerint, hogy a kormány kezdeményezte az EU-nál a Duna-projekthez rendelkezésre álló 20,7 milliárd forintos uniós forrás felhasználási céljának módosítását kerékpárút-építésre. A lap brüsszeli értesülése szerint azonban az EU ragaszkodni fog a pénz eredeti felhasználási céljához.
Az EU-biztos másfél hete vetette fel a találkozó lehetőségét, miután a Duna-menti országok közlekedési minisztereinek - Brüsszel által kezdeményezett - első tanácskozásán egyedüliként Magyarország nem írta alá azt a nyilatkozatot, amely egy sor kötelezettségvállalást tesz a hajózási útvonal használhatóságának biztosítására. A fejlesztési tárcánál a lapnak annyit mondtak: a minisztérium nyitott az egyeztetésre Brüsszellel.
Biciklisek! Arccal a Duna felé! Mert a Duna az jön! Most már tényleg itt az idő a bicikliket is a Dunához igazítani! Éljen a vízibiciklizés! (a szerk. megjegyzése)
Belépés
Mai vízállások:
Duna | Vízállás [cm] |
---|---|
Budapest | 229 |
Dunaföldvár | -27 |
Mohács | 266 |
Tisza | Vízállás [cm] |
---|---|
Tokaj | 487 |
Tiszalök-alsó | 75 |
Szeged | 231 |
Balaton | Vízállás [cm] |
---|---|
Balaton átlag | 120 |