Győr személyhajózási potenciálja a víziútfejlesztések tükrében.
Újabb tanulmány született a győri vízi élet felélesztéséről, kikötőfejlesztésekről és a város víziúthálózatba történő újbóli bekapcsolásának lehetőségéről.
A közelmúltban sok szó esett Győr vízi adottságainak kihasználatlanságáról. A vízek városában ugyanis a potenciál megvan, de az infrastruktúra és sok más feltétel is hiányzik ahhoz, hogy a város vonzó célpont lehessen a vízi turisták, kishajósok és talán a nagyhajósok számára is. Ehhez azonban legelőször a Mosoni-Duna vízszintszabályozását kellene megoldani, de a torkolati duzzasztómű kérdése már eddig is sok vihart kavart.
Most a Széchenyi István Egyetem és az Észak-Dunántúli Vízügyi Igazgatóság szakemberei közös tanulmányban elemezték a lehetőségeket.
Horváth Gábor és Kötél Pál tanulmánya ezen a linkken érhető el!
Belépés
Mai vízállások:
Duna | Vízállás [cm] |
---|---|
Budapest | 229 |
Dunaföldvár | -27 |
Mohács | 266 |
Tisza | Vízállás [cm] |
---|---|
Tokaj | 487 |
Tiszalök-alsó | 75 |
Szeged | 231 |
Balaton | Vízállás [cm] |
---|---|
Balaton átlag | 120 |