Csatornahajózás a magyar Alföld szívében
Szeptember 13-án egyesületi kirándulás keretében a 80 éves BOGLÁR motorossal bejártuk a Hortobágy-Berettyó és a Körös Mezőtúr-Békésszentandrás-Gyomaendrőd közötti szakaszait.
A hajóról készült szpotter fotó
A márciusi, JÉGTÖRŐ I-gyel Csongrád-Kunszentmárton közötti kirándulás után hosszas tervezés, szervezés és alapos előkészítés után, 2015. szeptember 13-ára sikerült megszervezni, hogy az idén a Körös újabb szakaszán is hajózzon az Egyesület. A kirándulás apropója egyúttal az idén 80 éves BOGLÁR motoros meglátogatása is volt, hogy átadhassuk régi balatoni hajókon már szokásossá vált, a hajó történetét bemutató emléktáblánkat.
A mezőtúri kikötő
A hajó 2011 őszén került el a Balatonról a Körösre egy magánvállalkozás, a Körös-Túr-Szol Kft. tulajdonába, amely 2013 óta a Körösökön, 2015 óta már a Hortobágy-Berettyón is bonyolít vele séta- és rendezvényhajózást.
Egyenpólós egyesületi kirándulók a Bogláron.
A reggel fél kilences mezőtúri indulásra a kirándulásra jelentkezők az MHE-től megszokott pontossággal, időben fel is sorakoztak.
A Hortobágy-Berettyón
A Mezőtúr-Battonya vasúti híd
A már-már szokásos alkalmi pólók kiosztása után, gyors beszállítást követően elindultunk a Hortobágy-Berettyón Békésszentandrás felé.
Ünnepélyes tabló átadás
Az Egyesület által készített tabló
Útközben ünnepélyesnek szánt keretek között átadtuk Csikász Lajosnak, a hajó egyik társtulajdonosának a BOGLÁR m/s történetét bemutató tablót, amely szándékunk szerint a hajón utazókat fogja tájékoztatni a hajó kalandos első nyolcvan évéről, majd a három főnyi személyzet minden tagját „felszereltük” az alkalomra készült Bogláros pólóval.
A Hortobágy-Berettyó torkolatánál lévő új árvízi kapu
A vadregényes tájon hajózva kereszteztük a szinte még festékszagú, mezőtúri új árvízkaput, ami lehetővé tette hogy idéntől Mezőtúrt is be tudják vonni a sétahajó forgalomba, és persze azt is, hogy a Berettyón hajózhassunk.
A Hármas Körösön
A Hármas Körös mellékága
A békésszentandrási duzzasztó felé hajózva
Az árvízkaput elhagyva hamarosan kihajóztunk a Hármas-Körösre, ahol másfél óra kellemes hajózás következett a festői szépségű kanyargós folyón.
A duzzasztó Békésszentandráson
A hallépcső és a hajózsilip
Az EDUKÖVIZIG szakemberének tájékoztatója
A Békésszentandrási duzzasztóműnél kikötve a KÖVIZIG képviseletében Major Attila fogadott minket, aki alapos tájékoztatást adott a duzzasztó történetéről, a vízgazdálkodásban és a mezőgazdaságban betöltött kiemelkedő szerepéről.
A duzzasztómű bejárása után, a bal parton, a 2013. szeptember 12-én átadott vízerőművet, az erőmű gépészének értő kalauzolásával tekintettük meg.
Szpotterek szállnak partra a szarvasi rakodónál
Szpotterek a parton
A hajózásban pontosnak számító, csupán tíz perces csúszással történő Gyomaendrődre indulás után, még a Mezőtúr-Szarvasi kompnál készült néhány külsős szpotter fotó, majd irány Gyomaendrőd, ahol a hajónak 16.00 órakor meghirdetett sétaútja volt, amelyet a helybéliek szemlátomást nagy érdeklődéssel vártak.
Vendéglátóinktól azzal a megnyugtató érzéssel búcsúztunk, hogy szeretik és vigyázzák a hajót, amelynek nem kívánhatunk mást, mint boldog további nyolcvan évet!
Szánthó Géza képtára ITT!
Kosztolicz Péter képtára ITT!
Belépés
Mai vízállások:
Duna | Vízállás [cm] |
---|---|
Budapest | 229 |
Dunaföldvár | -27 |
Mohács | 266 |
Tisza | Vízállás [cm] |
---|---|
Tokaj | 487 |
Tiszalök-alsó | 75 |
Szeged | 231 |
Balaton | Vízállás [cm] |
---|---|
Balaton átlag | 120 |